Αποτελεί ίσως την πιο κλασσική φθορά σε ένα αυτοκίνητο, με θύματα τους πιο πολλούς οδηγούς. Η φθορά στον συμπλέκτη είναι συνήθως αποτέλεσμα του τρόπου που οδηγούμε, και όταν την προκαλέσουμε, θα χρειαστεί να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μπορεί στις μέρες τα πιο πολλά νέα αυτοκίνητα να είναι εξοπλισμένα με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, μιας και η ηλεκτροκίνηση και οι περισσότερες υβριδικές τεχνολογίες συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο, αλλά και πάλι υπάρχουν εκατομμύρια χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων στους δρόμους μας. Οι κακές συνήθειες που φέρνουν την φθορά είναι αρκετές, και έχουν να κάνουν κατά κύριο λόγο με τον τρόπο οδήγησης και τις συνήθειες του οδηγού όταν χρησιμοποιεί το αμάξι του. Ποιες είναι όμως οι συχνότερες;
Δεν πατάμε μέχρι κάτω το πεντάλ του συμπλέκτη
Ένα από τα πιο κλασσικά λάθη που κάνουν κάποιοι οδηγοί, είναι πως δεν πιέζουν τελείως το πεντάλ του συμπλέκτη, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η φθορά στο δίσκο. Στην περίπτωση αυτή , ο δίσκος δεν ελευθερώνετε τελείως από το πλατό, με αποτέλεσμα να υπάρχει παραπανήσια τριβή μεταξύ τους, κι έτσι «τρώει» το δίσκο πρόωρα. Η ίδια συνήθεια προκαλεί πρόβλημα και στα μηχανικά μέρη του συμπλέκτη, μιας και οι σχέσεις δεν μπαίνουν με ευκολία αλλά «καρφωτές» όπως συνηθίζουμε να λέμε.
Μην πατάς το πεντάλ στο φανάρι
Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που σταματημένοι στο κόκκινο φανάρι ή κολλημένοι στην κίνηση, κουμπώνουν πρώτη στο κιβώτιο ταχυτήτων και μένουν με πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη, περιμένοντας τον μπροστινό να ξεκινήσει ή το φανάρι να ανάψει. Αποτέλεσμα αυτής της συνήθειας είναι η αχρείαστη φθορά στο ελατήριο επαναφοράς του συμπλέκτη, καθώς λειτουργεί σε στιγμή που δεν χρειάζεται.
Μην αφήνεις βιαστικά το συμπλέκτη
Ακόμα μια συνήθεια που δημιουργεί φθορά στον συμπλέκτη, είναι το απότομο άφημα του πεντάλ, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να κάνει σαν …καγκουρό. Στην περίπτωση αυτή το κακό είναι 3πλο, αφού εκτός από το δίσκο, αυτή η συνήθεια ταλαιπωρεί και τις βάσεις μηχανής και σασμάν αλλά και το κιβώτιο.
Μην αφήνεις το πόδι σου πάνω στο συμπλέκτη
Πολλοί οδηγοί έχουν την κακή συνήθεια να ξεκουράζουν το πόδι στο πεντάλ του συμπλέκτη. Αυτό το κάνουν είτε είναι σταματημένοι στην κίνηση, είτε οδηγώντας σε αυτοκινητόδρομο, αφήνουν το αριστερό πόδι πάνω στο συμπλέκτη, και μάλιστα χωρίς πολλές φορές να το καταλαβαίνουν. Σε βάθος χρόνου αυτή η συνήθεια, φθείρει το δίσκο και άλλα μέρη του συστήματος του συμπλέκτη.