Αρχικά να τονίσουμε πως μόνο σε πολύ παλιά αυτοκίνητα, δεν θα βρει κάποιος σύστημα ανακύκλωσης του αέρα της καμπίνας, αφού είναι μια τεχνολογία που υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Αυτή γίνεται είτε χειροκίνητα με κάποιο μοχλό (κυρίως στα παλιότερα μοντέλα), είτε αυτόματα με κάποιο κουμπί. Πότε την ενεργοποιούμε όμως και πότε όχι; Για παράδειγμα, αν οδηγείς στην εξοχή ή μέσα σε ένα δάσος, και δεν έχεις κατεβασμένα τα παράθυρα, πρέπει να έχεις ανοιχτή την εισροή φρέσκου αέρα από έξω. Αν οδηγείς μέσα στην πόλη και τα καυσαέρια όμως, τι κάνεις; Επίσης, τα δεδομένα αλλάζουν αν είναι καλοκαίρι ή χειμώνας.
Το καλοκαίρι ή το χειμώνα τη χρειάζεσαι περισσότερο;
Το καλοκαίρι είναι λογικό να χρησιμοποιείς περισσότερο την ανακύκλωση για να αποδίδει γρηγορότερα ο κλιματισμός και να ψύχεται η καμπίνα, γλιτώνοντας έτσι και κόστος σε καύσιμο. Είναι πολύ σημαντικό όμως, να μην βάζεις την ανακύκλωση με το που ξεκινάς, γιατί ο καυτός αέρας της καμπίνας θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο να παγώσει. Δεν θα πρέπει βέβαια να ξεχάσεις να ανοίξεις τις πόρτες και τα παράθυρα πριν μπεις ώστε να φύγει ο καυτός αέρας. Τον χειμώνα από την άλλη η χρήση της ανακύκλωσης δεν απαιτείται τόσο συχνά και αποφεύγεται όταν τα τζάμια αρχίζουν να θαμπώνουν. Τα τζάμια του αυτοκινήτου κατά κανόνα, θαμπώνουν λόγω της υγρασίας που υπάρχει στην καμπίνα, οπότε η ανακύκλωση του αέρα δεν βοηθά.
Τι κάνουμε όταν οδηγούμε μέσα στην πόλη και τα καυσαέρια;
Απαραίτητη είναι η χρήση της ανακύκλωσης αέρα, αν οδηγείς μέσα στην πόλη και τα καυσαέρια. Με τον τρόπο αυτό, κρατάς έξω από την καμπίνα τα καυσαέρια, και όσο καλύτερο το φίλτρο του κλιματισμού, τόσο καλύτερη η ποιότητα του αέρα που αναπνέεις. Εδώ θα πρέπει βέβαια να τονίσουμε πως μελέτες αναφέρουν, πως η συνεχής χρήση της ανακύκλωσης θα μειώσει την ποιότητα του αέρα της καμπίνας (λιγότερο οξυγόνο, περισσότερο CO2), με αποτέλεσμα να έχουν γίνει αναφορές για επιβάτες που ένιωσαν ζαλάδες, δύσπνοια ή μείωση των αντανακλαστικών.